söndag 1 april 2012

Älskade Sushi!

Här har ni en bild på min nya, stora favorit.
I somras öppnade en ny restaurang upp sina portar här i Hudiksvall.
Och inte vilken restaurang som helst, utan  nämligen en Sushibar.
Väldigt roligt med tanke på att närmaste sushirestaurang har funnits över
tio mil härifrån innan, vilket medfört att jag endast hade ätit detta en gång
innan i somras. Första gången beställde vi en familjesushi (bilden ovan) för
att testa vilka bitar som var godast, jag kom fram till en klar favorit-kombination.....

..... Rullar och Laxbitar. Milt uttryckt har jag blivit lite kär i denna underbara maträtt!
Detta har resulterat i att jag och några tjejkompisar har börjat köra med
"Lill-lördag = shushikväll". Vi har träffats några onsdagar nu för att äta sushi tillsammans,
gott och mysigt med en liten veckotradition, även om det blir uppehåll någon vecka ibland.
Alla bilder är från olika gånger, vilket vittnar om hur gott detta faktiskt är. Har blivit några
luncher och middagar på senaste tiden, underbart!




Det kan vara så att Sveriges sötaste sushikock jobbar just i Hudiksvall.
De senaste gångerna har han nämligen lagt i två extra bitar till alla oss tjejer
i våra "matlådor". Vi blir alltid lika glada när vi öppnar locket på våra lådor och
kocken ler alltid lite generat när vi kommer in veckan därpå och beställer samma
rätter som sist! Dagens ros till dig, sushikocken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar